Bu yıl New York'ta yeni model tanıtan firmalardan birisi de Kia oldu. Orta büyüklükte sedan modeli Optima'yı yenileyen Güney Kore merkezli üretici kaput altına da alışılmadık derecede küçük hacimli bir motor seçeneği eklemiş.
Yan hava girişlerine sahip yeni bir ön tamponla gelen Optima'da ön panjur da elden geçirilirken farlar hafifçe makyajlanmış. Yeni jant seçeneklerine kavuşan aracın C sütununa bir kelebek cam eklenmiş. Bagaj kapağı ve stoplarda da küçük rötuşlar görülebilirken sportif donanımlı versiyonlarda çift egzoz çıkışı ve difüzör sunulacak.
İç mekanı neredeyse yeniden yaratılan Optima'da alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, metal pedal seti, sportif yan desteklere sahip, deri ve Alcantara döşemeli koltuklar, orta bölümü dijital ekrana ayrılan gösterge paneli, çok daha büyük bir bilgi ekranı, küçük vites kolu ve BMW modellerini hatırlatan orta konsol kumanda elemanları bulunuyor.
Kaputu altında ilk etapta üç motor seçeneği bulunan otomobilin 2.4 litre hacimli ünitesini daha önce test etmiştim. 185 beygir güç, 241 Nm tork üretebilen motoru güçsüz bulanlar 247 beygir güç, 352 Nm tork üretebilen turbo beslemeli 2 litre hacimli üniteyi tercih edebiliyor.
Asıl yenilikse Hyundai Sonata'nın da kaputu altında yer bulan turbo beslemeli 1.6 litre hacimli motor. Türkiye'ye ithal edilen yeni i30 modellerinde de yer alan ünite 178 beygir güç, 264 Nm tork üretebiliyor. İlk iki motor 6 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla donatılırken üçüncüde 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik ünite görev yapıyor.
Avrupa'ya ithal edilecek versiyonlarda kullanılacak olan 2 litre hacimli benzinli motor 163 beygir güç, 196 Nm tork üretebilirken 1.7 litre hacimli turbo Diesel ünite 141 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor.
0 yorum