Birkaç aydır basına sunulan teaser fotoğrafların ardından 6. nesil Chevrolet Camaro resmen tanıtıldı. Ford Mustang'in gittiği yoldan ilerleyen Camaro dış görünüm konusunda önceki nesilden çok uzaklaşmazken kaput altında büyük bir yenilik var.
Önden bakıldığında inceltilmiş farlar ve daha organik hatlara sahip olduğu görülen otomobilde LED aydınlatma grupları görev yapmaya başlamış. SS seçeneğiyle birlikte farklı ön panjur ızgaraları ve ek hava çıkışlarına sahip kaputa kavuşan otomoblilde 18 ve 20 inç çaplı jantlar donanım seviyesine göre standart olarak sunulacak.
Yandan bakıldığında çift bombeli tavan ve geniş arka çamurluk çizgisi gibi detaylara sahip olduğu görülebilen Camaro'nun arkasında LED stoplar, büyük tampon ve çift egzoz çıkışı dikkat çekiyor. Bu bölümde kısa yapılı bagaj kapağı da korunmuş.
Tamamen yenilenen bağımsız süspansiyon sistemiyle donatılan Camaro daha bol kullanılan alüminyum sayesinde 90 kg hafiflemiş. Fren sistemi de güçlendirmiş olan aracın SS donanımında Brembo imzalı frenler kullanılmış.
Yeni nesil Camaro'nun tasarım anlamında en büyük değişikliği iç mekanda gerçekleşmiş. Tamamen dijital bir gösterge paneline kavuşan otomobilin orta konsolunda kullanılan ekran da yenilenmiş. Audi TT'ninkileri andıran yuvarlak havalandırma ızgaralarından ortada olanları vites konsolunun önüne yerleştirilirken standart el freni de yerini elektronik olana bırakmış.
SS versiyonunda görev yapan 6.2 litre hacimli v8 motoru güçlenerek 455 beygir güç, 617 Nm tork üretebilen bir hale gelirken 3.6 litre hacimli v6 motor da artık 335 beygir güç, 385 Nm tork üretebiliyor. Her iki ünite de 6 ileri vitesli manuel veya 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor.
Camaro'nun asıl yeniliğiyse yine aynı şanzımanlarla alınabilen 2 litre hacimli motoru. Mustang'in 2.3 litre hacimli motoruna oranla Türkiye'de büyük avantaja sahip olacak ünite 275 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.
0 yorum