Hibrit modeller BMW'nin ürün gamında da daha önemli bir yere sahip olmaya başlıyor. İki yıl önce, Frankfurt otomobil fuarında seri üretime hazır konsepti tanıtılan hibrit X5 markanın seri üretime ulaşan ilk plug-in hibrit aracı ouyor.
Konseptin aksine sadece içten yanmalı motorla donatılan kardeşlerinden çok farklı görünmeyen araçta farklı logolar, 18 inç çaplı jantlar ve sol ön çamurluğun arkasına eklenmiş şarj girişi dışında büyük bir görsel değişiklik yapılmamış.
İç mekanda da vites kolu yanına eklenen eDrive butonu ve bilgi ekranında yer alan farklı güç iletme modu grafikleri dılında bir farklılık görülmeyen aracın bataryaları bagaj zemini altına yerleştirilerek hacmi 500 ile 1.720 litre arasında değişen bir yükleme bölümü elde edilmiş.
Kaputu altında, daha önce 428i Coupé'de deneme şansı bulduğum turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motor bulunan X5 xDrive40e bu üniteden 245 beygir güç, 350 Nm tork elde edebilirken elektrik motoru 113 beygir güç, 250 Nm ilavede bulunuyor. Karma sistem çıkışıysa 313 beygir güç, 450 Nm şeklinde gerçekleşiyor.
2.230 kg ağırlığa sahip olan SUV 0'dan 100 km/s sürate 6.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 210 km/s'te sınırlandırılmış. Sadece elektrik motoruyla 120 km/s maksimum sürate ulaşıp 31 km menzil sunabilen aracın ortalama yakıt tüketim değeriyse 3.3 litre/100 km.
0 yorum